Wednesday, February 12, 2014

Fiil Çekimleri (sürekli fiil- süreksiz fiillere örnekler)

           Fiillerin çekimlerini daha iyi anlamak için bazı fiillerin çekimini yazdım.
  Ben,sen,onlar çekimlerini yazmam yeterli. o,biz,siz  şahıslarının çekimi zaten kendiliğinden akla gelecektir.       Zamanla bu fiillere eklemeler yapacağım. Şimdilik bu kadar :)
   

       1 -        организовывать – organize etmek  (несов ви.)
                    я       организую
                    ты    организуешь
                    они  организют
 
                   организовать (сов ви.)
                   я     организовываю
                   ты  организовываешь
                   они организовывают

      2-      печатать  – basmak,bastırmak,yayınlamak (несов ви.)
               я      печатаю
               ты   печатаешь
               они  печатаю

                напечатать  (сов ви.)
                я     напечатают
                ты   напечатаешь
                они  напечатают

      3-  приглашать – çağırmak,davet etmek (несов ви.)
            я      приглашаю
            ты    приглашаешь
            они  приглашают

           пригласить  (сов ви.)
            я      приглашу
            ты   пригласишь
            они  пригласят

      4-   покупать -  almak, satın almak (несов ви.)
            я     покупаю
            ты  покупаешь
            они покупают
 
             купить   (сов ви.)
             я     куплю
             ты  купишь
             они  купят
 
       5-       получать  -  elde etmek, almak, kavuşmak (несов ви.)
                я     получаю
                ты  получаешь
                они  получают

               получить (сов ви.)
              я получу
              ты получишь
             они  получат
       6-      строить (несов ви.)  inşa etmek, kurmak
                 я    строю
                 ты  строишь
                 они  строит

                построить (сов ви.)  
               я    построю
               ты   построишь
               они  построит

       7-       говорить (несов ви.) konuşmak,tartışmak
                 я  говорю
                 ты  говоришь
                 они  говорят

                сказать (сов ви.)  
                я скажу
                ты скажешь
                они скажут

No comments:

Post a Comment